Projectbeschrijving Cedrah Eben-Haëzer
Een op IP gebaseerd zorgsysteem met domotica, alarmeringen via het WLAN, smartphones voor het (zorg)personeel, ingestelde leefcirkels en een telefooncentrale die op elk gewenst moment kan worden uitgebreid.
Over Cedrah - locatie Eben-Haëzer
Cedrah biedt in Zeeland en Zuid-Holland wonen, zorg en diensten aan ouderen die bewust kiezen voor een organisatie met een reformatorisch identiteitsprofiel. Woonzorgcentrum Eben-Haëzer is een mooi en sfeervol gebouw in een rustige wijk van Middelburg waar verzorging, verpleging en begeleiding aan de bewoners wordt verleend.
De vraag van de klant
In 2017 heeft Cedrah een bestek uitgeschreven voor een nieuwe zorgoplossing voor hun zorglocaties. De eisen die zij stelden aan het nieuwe zorgsysteem waren:
- Eén aanspreekpunt, inclusief voor het onderhoud van de bestaande systemen
- Eén flexibele oplossing, geschikt voor alle doelgroepen binnen het woonzorgcentrum
- De mogelijkheid om draadloze accessoires te gebruiken
- Schaalvoordeel; centralisatie en standaardisatie
Omvang van het project
Het project Eben-Haëzer omvat 74 zorgappartementen voor kleinschalig wonen en 29 extramurale appartementen.
Onze oplossing
In opdracht van Cedrah heeft CuraTec een zorgsysteem ontworpen. Dit zorgsysteem is als volgt ingericht:
- Een IP gebaseerd zorgsysteem dat o.a. gebruik maakt van componenten in de bewonersruimten, huiskamers en de MIVA’s.
- Alle zorgmedewerkers zijn uitgerust met smartphones. Alarmeringen komen binnen via het WLAN op deze smartphones, welke voorzien zijn van speciale apps voor zorgalarmering en telefonie.
- Er is een actieve detectie van de (hals-/polszender van de) bewoners d.m.v. bakens en ingestelde leefcirkels.
- Er is een gecentraliseerde zorgserver, geplaatst is in het datacentrum van Cedrah.
- Centrale telefooncentrale, welke door CuraTec wordt onderhouden en uitgebreid wanneer nodig.
- Met het oog op flexibiliteit en mobiliteit zijn er nog maar enkele vaste toestellen voor het kantoorpersoneel, deze zijn vervangen en gekoppeld aan de telefooncentrale. Voor de receptie is een bedienpost ingericht.
- Ook de bewoners konden hun eigen telefoon behouden doordat we de bestaande analoge bekabeling hebben hergebruikt en in hebben gekoppeld op een analoge convertor.
Partnership
Bij CuraTec geloven wij in partnership. Wij gaan een echte samenwerking aan met onze klanten. Beide partijen zetten hun beste beentje voor en vullen elkaar aan, want alleen op die manier kom je uiteindelijk tot het gewenste resultaat.
Jan-Jaap van Cedrah zegt hierover “Fijne samenwerking zorgt voor een positief resultaat”.