Terug

Cedrah

Een stabiele relatie in een dynamische branche: “Fijne samenwerking zorgt voor een positief resultaat”.

Onze samenwerking met Cedrah begon ruim 10 jaar geleden en is nog steeds succesvol. Samen blijven we ons aanpassen aan de technologische ontwikkelingen en de andere veranderingen in de branche. Het begon allemaal met de wens voor een op IP gebaseerd zorgsysteem met domotica, alarmeringen via WLAN, smartphones voor het zorgpersoneel, ingestelde leefcirkels en een telefooncentrale die op elk gewenst moment kan worden uitgebreid. Inmiddels zijn we geëvolueerd naar schaalbare cloudoplossingen en de gebruiksvriendelijke, merkonafhankelijke software van onze partner IQ Messenger. Deze oplossingen stellen ons in staat om samen de zorg te verbeteren en het leven van bewoners en medewerkers van Cedrah te veraangenamen.

Cedrah 2

 

Het project

Onze samenwerking met Cedrah begon ruim 10 jaar geleden en is nog steeds succesvol. Samen blijven we ons aanpassen aan de technologische ontwikkelingen en de andere veranderingen in de branche. Het begon allemaal met de wens voor een op IP gebaseerd zorgsysteem met domotica, alarmeringen via WLAN, smartphones voor het zorgpersoneel, ingestelde leefcirkels en een telefooncentrale die op elk gewenst moment kan worden uitgebreid. Inmiddels zijn we geëvolueerd naar schaalbare cloudoplossingen en de gebruiksvriendelijke, merkonafhankelijke software van onze partner IQ Messenger. Deze oplossingen stellen ons in staat om samen de zorg te verbeteren en het leven van bewoners en medewerkers van Cedrah te veraangenamen.

 

Waarom CuraTec

Jan-Jaap vertelt dat ze bij Cedrah hebben gekozen voor een lange termijn samenwerking met CuraTec nadat ze in 2017 opzoek gingen naar een nieuwe zorgoplossing. Ze hadden in Zeeland en Zuid-Holland al allerlei verschillende bedrijven die domotica deden op locatie en wilden kiezen voor één systeem om enerzijds uniformiteit te hebben en anderzijds om de kosten te drukken. Het traject is vervolgens ingezet. Aan het begin waren er tien leveranciers en uiteindelijk bleven er een stuk of drie over, waarvan één CuraTec en partner Van Breda was. Er is toen een pilot geweest in woonzorgcentrum Beth-San en Nebo, die zo goed bevallen is dat zij de keuze op CuraTec hebben laten vallen. En sindsdien zijn we samen begonnen om de locaties van de losse leveranciers af te koppelen en om te zetten naar CuraTec. We zijn bijna rond, alleen Beth-San in Moerkapelle, Reheboth in Goes en Hebron in Nieuwe Kerk moeten nog worden overgezet. “Elk jaar doen we één locatie” dan weten we zeker dat het goed gebeurt. De samenwerking is gegroeid, we leren van elkaar en weten wie wat doet. Op hun IT-afdeling hebben ze domotica ervaring en daarom doen ze ook veel dingen zelf. Ook de afbeelding gebouwbeheer van wonen en vastgoed draagt hieraan bij. De samenwerking gaat gewoon prima, waarbij ze niet alles over de schutting gooien en CuraTec eraan te pas komt als zij het niet zelf hebben kunnen oplossen. “En dat is gewoon heel fijn”.

 

Factoren voor een succesvol partnerschap

Het succesvolle partnership tussen onze bedrijven is te danken aan twee belangrijke factoren: de kosten en de kleinschaligheid van CuraTec. Cedrah was vooral overtuigd door de kosten, met name de apparatuur en de daarbij behorende service. Na het doen van onderzoek naar bedrijven die dezelfde apparatuur al gebruikten, heeft Cedrah besloten om voor deze oplossing te gaan.

Naast de kosten heeft ook de kleinschaligheid van CuraTec een belangrijke rol gespeeld in het partnerschap, ondanks de groei die het bedrijf de laatste jaren heeft doorgemaakt. Jan-Jaap benadrukt dat er bij CuraTec echt geluisterd en meegedacht wordt. Bij grotere bedrijven is er vaak sprake van standaardisatie en procedures die voor alle klanten gelden. Bij CuraTec voelen ze zich als klant echt behandeld en dat is voor hen van grote waarde. Het persoonlijke contact en de betrokkenheid van CuraTec bij haar klanten hebben zeker bijgedragen aan het succesvolle partnership tussen onze bedrijven.

 

Minder moeite, maximum resultaat

Werken met een partner die begrijpt wat we doen en onze processen snapt heeft vele voordelen. Jan-Jaap verwoordt het als volgt: "Jullie begrijpen wat we doen en wat onze processen zijn. Je wordt er minder moe. Onze vragen worden heel erg snel begrepen. Ik kan het vaak met drie regeltjes af. En hoef er geen A4 van te maken." Het begrip van onze processen en behoeften zorgt voor efficiëntie in de communicatie en bespaart ons tijd en energie. Door het snelle begrip van onze vragen kunnen we snel tot oplossingen komen en efficiënt samenwerken.

 

De kracht van openheid en begrip

Jan-Jaap benadrukt dat open communicatie over eventuele problemen of verbeterpunten de sleutel is tot een goede samenwerking. Hij vindt het belangrijk dat iedereen binnen de organisatie de vrijheid heeft om alles tegen elkaar te kunnen zeggen, zodat er snel actie ondernomen kan worden om problemen op te lossen. Hij ziet dat dit bij CuraTec goed is ingeregeld. Naast open communicatie over zakelijke aspecten, hecht Jan-Jaap veel waarde aan persoonlijke communicatie en het delen van ervaringen en gebeurtenissen, ook op het persoonlijk vlak. Dat schept een band. Door deze persoonlijke band ontstaat er een sfeer van vertrouwen en begrip, waardoor partners zich kunnen focussen op het behalen van hun doelen en het leveren van kwaliteit aan klanten. Het feit dat de bedrijfswaarden van Cedrah overeenkomen met die van CuraTec heeft hier zeker aan bijgedragen. Jan-Jaap ervaart dat bij CuraTec de belangen van de klant echt voorop staan en dat er altijd met hen meegedacht wordt om tot de beste oplossing te komen.

 

Bekende gezichten

In de zorgsector is het een uitdaging om goed personeel te behouden en aan te trekken, vooral op de ICT-afdeling waar vaak sprake is van hoog verloop. Bij Cedrah hebben ze echter het geluk dat ze voornamelijk werken met medewerkers die al meer dan 10 jaar bij het bedrijf werken. Voor Jan-Jaap, is het een geruststelling dat het projectteam van CuraTec al die jaren grotendeels intact is gebleven. Afgezien van wat natuurlijk verloop, konden ze gedurende het hele project rekenen op de daadkracht en slagvaardigheid van de projectmanager, engineers en overige collega's. Volgens Jan-Jaap is het o.a. dankzij de huidige projectmanager, Wesley Strijker, dat alles loopt als een trein. Hij zegt dat "Als je goede mensen in huis kunt houden, dan is dat goud waard."

 

Successenvieren

Jan-Jaap deelt een bijzonder moment waarbij de samenwerking tussen CuraTec en Cedrah van een crisis een succes maakte. In woonzorgcentrum Amandelhof viel een oud systeem plat en binnen een week hadden ze het met de hulp van beide teams weer werkend. Jan-Jaap herinnert zich de hectiek van die week, waarin hij Evelien, Manager Sales & Marketing bij CuraTec, tegenkwam. "Dan liep ik door de gangen met hang alarmpjes en dan kwam ik Evelien tegen die ook aan het scheuren was. Dat was wel gaaf." Hij kijkt er met een grote glimlach op terug en benadrukt het belang van het vieren van dergelijke successen. "Dit soort momenten moet je dan ook afsluiten en vieren met pizza en cola en horen er gewoon bij." Hij vindt dat dit soort momenten de relatie tussen partners versterken en laten zien dat een goede samenwerking, zelfs in uitdagende situaties, kan leiden tot goede resultaten.

 

Inspiratie voor nieuwe ontwikkelingen en oplossingen

Volgens Jan-Jaap heeft Cedrah baat gehad bij de expertise en kennis van CuraTec. De inspiratiesessies die CuraTec periodiek organiseert samen met partners zoals IQ Messenger, waar de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van domotica worden gepresenteerd, hebben hen geholpen om de juiste richting op te gaan. Hij benadrukt het belang van de communicatie met CuraTec, waarbij ze feedback geven op wat ze nodig hebben en CuraTec met oplossingen komt. "Het is ook fijn als je eigen leverancier je af en toe bij de hand neemt en zegt: 'Kijk, dit leveren we ook tegenwoordig of dit komt er ook bij'. En ook luisteren en vragen wat willen jullie en dan zeggen daar hebben we wel een oplossing voor." Het partnerschap heeft geleid tot een vertrouwensband en open communicatiecultuur. "We kennen elkaar nu heel wat jaartjes. Je hebt een bepaalde link en pakt heel makkelijk de telefoon op om te vragen of we even kunnen sparren want dit of dat speelt er. En dat is het fijne aan het partnerschap."

 

Een stabiele relatie in een dynamische branche

Jan-Jaap heeft de ontwikkeling van de relatie tussen Cedrah en CuraTec als zeer positief ervaren. Het feit dat ze al ruim 10 jaar samenwerken zegt volgens hem veel over de kwaliteit van de dienstverlening en het vertrouwen dat er tussen beide bedrijven is opgebouwd. Het is volgens hem dan ook belangrijk om te blijven investeren in deze relatie, zodat deze nog verder kan groeien en bloeien. In de toekomst zou Jan-Jaap graag nog meer innovatie en vernieuwing zien op het gebied van ICT. Hij is ervan overtuigd dat CuraTec hierin een belangrijke rol kan spelen en hij hoopt dan ook dat de samenwerking nog vele jaren voortgezet kan worden. Op deze manier kunnen we gezamenlijk blijven inspelen op de steeds veranderende behoeften van de zorgsector.

Als eerste op de hoogte met onze nieuwsbrief:

Copyright CuraTec 2021 - 2025  |  Disclaimer  |  Privacy Verklaring  |  Cookie Verklaring
Design & development by: Timeless Design
Neem contact op

Deze website maakt gebruik van cookies

Wij maken gebruik van analytische cookies om anoniem gegevens te verzamelen over hoe onze website wordt gebruikt. Deze informatie stelt ons in staat onze dienstverlening te verbeteren zonder uw persoonlijke gegevens te compromitteren.