Viattence

Geplaatst op 15 maart 2018 door CuraTec



Projectbeschrijving

Wendhorst sloop

Viattence, de specialist op het gebied van ouderenzorg op de Veluwe tussen Zwolle en Apeldoorn, is medio 2017 overgestapt naar de CuraTec Cloud Telefonie oplossing. De reden van de overstap was de gedeeltelijke sloop van locatie Wendhorst in Heerde, de hoofdlocatie van Viattence.

Viattence was op zoek naar een cloud telefonie platform die de connectie moest maken tussen:
- de verschillende telefonie en domotica oplossingen die worden gebruikt
- de smartphones van de medewerkers die flexibel werken
- de vaste telefonie van de backoffice medewerkers
- het streven naar een goede interne bereikbaarheid
- het behouden van de korte lijnen binnen de organisatie

CuraTec Cloud Telefonie
Nadat Viattence diverse moeizame gesprekken had gehad, omdat de aanbieders niet konden realiseren wat op de wensenlijst van Viattence stond, kwamen ze in gesprek met CuraTec. Uiteindelijk is de keuze gemaakt voor de CuraTec Cloud Telefonie oplossing. In augustus 2017 is deze cloud telefonie oplossing uitgerold bij locatie Wendhorst.

Wat houdt de CuraTec Cloud Telefonie oplossing bij Viattence in:
- Het cloud platform is gecombineerd met een Mitel telefonie omgeving
- Het is functioneel één oplossing
- De uitbreiding van het cloud platform kan in elk gewenst tempo

Viattence is uiteindelijk zeer tevreden over zowel de werkwijze van CuraTec, als de geboden cloud telefonie oplossing die prima aansluit op de gestelde wensen van Viattence. Zowel de zorgmedewerkers als de bedrijfsvoering zijn blij met de functionaliteiten van de oplossing. Begin 2018 zullen zij dan ook de thuiszorg gaan integreren in de cloud oplossing.

Hier vindt u mee informatie over de CuraTec Cloud Telefonie oplossing.

Verpleegoproepsysteem op basis van wifi
Naast de telefonie, heeft Viattence ook haar verpleegoproepsysteem redelijk recent vernieuwd. Dit omdat de zorg en de wensen van de bewoners steeds veranderen, er steeds hogere eisen aan een verpleegoproepsysteem worden gesteld en omdat hun bestaande systeem niet meer voldeed.
Dit terwijl er wel al bekend was dat de Wendhorst gesloopt zou gaan worden. Een uitdaging dus!

Uiteraard hadden zij een aantal eisen waaraan het nieuwe verpleegoproepsysteem moest voldoen,
zo moest het systeem:
- Maximale functionaliteit bieden voor zowel de zorgverlener, cliënt als beheerders
- Groeimogelijkheden bieden
- Zoveel mogelijk draadloos zijn
- Betrouwbaar zijn, een hoge beschikbaarheid hebben en gecertificeerd kunnen worden
- Modulair van opbouw, flexibel, schaalbaar en toekomstvast zijn
- Een goede prijs-/kwaliteitverhouding hebben

Viattence heeft uiteindelijk gekozen voor een verpleegoproepsysteem op basis van wifi.
Omdat zij op alle locaties al wifi hadden uitgerold was het nieuwe systeem snel te implementeren.

Inmiddels ervaren zij vele voordelen aan het verpleegoproepsysteem op basis van wifi, zoals:
- Het systeem is snel te implementeren
- Een wifi infrastructuur kan voor meerdere toepassingen ingezet worden
- Het was niet nodig om (nieuwe) bekabeling aan te leggen in de cliëntenkamers
- De bestaande bekabeling kan gebruikt worden als voeding voor de Albireo’s
- Het gehele systeem kan zonder hoge investering worden hergebruikt en ingezet op een andere locatie

Albireos in kistBij de cliënten in de kamers, het sanitair en in de openbare ruimtes wordt gebruik gemaakt van de wifi zorgunit. Deze oplossing is vrijwel geschikt voor iedere doelgroep, mede doordat er veel ingesteld kan worden. De producten zijn door elkaar te gebruiken (bedrade en wifi variant) en bieden een zeer hoge kwaliteit spreek-/ luisterverbinding. In het systeem is standaard een akoestische trigger aanwezig en het is eenvoudig uit breiden met (draadloze) sensoren, zoals een hals- of polszender of een uitbedsensor.

De halszender werkt gelijk in het hele gebouw want de zorgunits vormen met elkaar het sensornetwerk. Een alarm wordt dan ook aangevuld met een locatie indicatie.

De ervaring van de zorgmedewerkers van Viattence, is dat zij zeer tevreden zijn over de oplossing, Ze ervaren geen verschil tussen de bedrade en wifi Albireo varianten en ervaren veel voordelen met de smartphones ten opzichte van de traditionele DECT-toestellen, waarop zij bijvoorbeeld allerlei codes in moesten voeren, terwijl ze nu alleen nog over het scherm te hoeven swipen. Daarnaast is de oplossing flexibel en schaalbaar.

Op andere locaties wordt inmiddels ook gewerkt met slimme cameratechnologie (VIOS 2.0). Deze wordt ingezet bij de bewoners voor wie het ook echt iets toevoegt.

Inmiddels is dan ook besloten dit concept voor alle locaties als de standaard aan te nemen.

U bent hier: Home   »   Projecten zorg   »   Viattence
CuraTec
De Striptekenaar 38
1336 CM Almere
Postbus: 30335
1303 AH Almere
U kunt ons bereiken op:
088-287 28 32
Email: info@curatec.nl
Heeft u vragen?
U kunt eenvoudig al uw vragen over onze producten en diensten online aan ons stellen.
Copyright 2013  |  www.curatec.nl  |  Alle rechten voorbehouden  |  Privacy Verklaring  |  Cookie Verklaring  |  Sitemap
Webdesign & Webdevelopment: Active Vision & Timeless Design
Terug naar pagina

Aanmelden voor onze nieuwsbrief

sluiten